2013. június 5., szerda

Kávés, fahéjas, mézes reszelt szappan

300 g       reszelt szappan
200 ml     víz vagy 2 ek instant kávé feloldva 200 ml vízben
1 ek         őrölt kávé
1/2 ek      fahéj
1 ek         méz (nem baj ha cukrosodik, méz helyett lehet akár barna cukrot is tenni)
3 ek         olíva olaj
+ 200 ml  víz a melegítés közben a masszához, hogy ne bőrösödjön míg olvad a szappan.

Víz fürdő össze állítása: egy viszonylag mély széles szájú edény ebbe bele kell állítani egy másik edény úgy, hogy annak fülei a peremen felüljenek. Az alsó edénybe annyi vizet kell tenni, hogy a bele ültetett edény ne lebegjen nagyon, de elfedje bőven az alját. Belehet kapcsolni a tűzhelyt, villamosnál 11 fokozattal kezdtem, majd 10re ezután 9re tettem le. Attól függően, hogy mennyire kezdett sűrűsödni a szappan oldat.

Szappan készítés menete:
Szappan lereszelése a lehető legapróbbra. A 200 ml vizet vagy 200 ml instant kávét bele töltöttem az edénybe, majd bele szórtam egy marék szappan reszeléket, megkevertem és hagytam oldódni. Addig reszeltem a többi szappant. Majd mikorra kicsit megoldódott akkor még egy marok reszelt szappant hozzá adtam, majd keverés. Így haladtam addig míg az össze szappan reszelve bele nem került a lábasba. Amikor benne volt akkor láttam, hogy sok nedvességet felvett és hozzá öntöttem az előre kikészített 200 ml vízből egy keveset csak annyit ami ahhoz szükséges, hogy pudingos jellegű legyen a massza. Majd kellő oldódás, olvadás után hozzá adagoltam evőkanál darált kávét jól össze kevertem a szappan masszát vele. Kevergetés után 1 evőkanál mézet adtam hozzá jól elkevertem, majd ezután 3 evőkanál olíva olajat adtam a masszához majd jól össze kevertem a masszát. Addig melegítettem kavargattam és adagoltam a masszához vizet amíg szükséges volt, és amíg láttam a lereszelt darabkákat amikor kezdtek eltűnni, lezártam tűzhelyet kivettem a vízfürdőből az edényt és most kiürült különböző méretű és alakú műanyag vajas dobozokba töltöttem. Holnap reggel kiveszem a formákból és 5-6 napig pihentetem használat előtt. még nem tudom kivenni a formákból a szappanokat mert bárt egész éjjel pihentek, kicsit lágyak. Emiatt beteszem őket a hűtőbe, hogy az a víz mennyiség ami nem tudott egy éjszaka alatt elpárologni most megfagyjon és a szappan keménnyé váljon a formából való kivételhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése